maeda toshiie (මඑදා තොෂිඉඑ)
MAEDA Toshiie (前田利家)
මඑදා තොෂිඉඑ (1537-1599)
මඑදා තොෂිඉඑ 1537 දී උපත ලැබූ බවට මතයක් තිබේ. ඔහුගේ ළමා කාලයේ නම ඉනුචියෝ ය. ඔහුගේ පියා ඕවරි පළාතේ අරකෝ-ජෝ බලකොටුවේ හි අධිපතියා වූ තෝෂිහාරු මඑදා වන අතර ඔහුගේ මව චොරයින් ය. ඔහුට පළමු කගා හන්ෂු තොශිනගා මඑදා, දෙවන හන්ෂු තොෂිත්සුනේ මඑදා ඇතුළු දරුවන් සිටියහ.
ඔහු තොයෝතොමි රජයේ ගොතඉරෝ (වැඩිහිටියන් පස් දෙනෙකුගේ කවුන්සිලයේ) සාමාජිකයෙකි.
..කෙටි පෞද්ගලික ඉතිහාසය..
මඑදා තොෂිඉඑ උපත ලැබුවේ ඕවරි පළාතේ කයිතෝ ප්රාන්තයේ අරකෝ-ජෝ බලකොටුවෙහි අධිපතියා වූ තෝෂිමාසා (තෝෂිහාරුගේ තවත් නමකි) මඑදා ගේ සිව්වන පුත්රයා ලෙස ය. මුලදී ඔහු ඔදානොබුනාගාට සේවය කළේය. මඑදා තොෂිඉඑගේ යෞවන කාලයේදී ඔහු නොබුනාගා පසුපසින් අකාහෝරෝ-ෂු (පිටුපස රතු තොප්පියක් සහිත ප්රභූ බොඩිගාඩ් ඒකකය) ලෙස යුද්ධයට සහභාගී වූ අතර ඔහු යාරි (හෙල්ලයක්) පිළිබඳ විශේෂයෙකු වූ නිසා මිනිසුන් අතර ඔහු "යරි නෝ මාතසා" ලෙස ප්රසිද්ද විය. ඉන්පසු ඔහු ශිබතා කත්සුඉඑ යටතේ යොරිකි (බුෂෝ හෝ හමුදා අණ දෙන නිලධාරියෙකු ලෙස සේවය කළේය. ඔහුගේ සහායකයා ලෙස වෙනත් බුෂෝගේ අණ යටතේ වැඩ කිරීමට අණ කරන ලදී), සහ හොකුරිකු ප්රදේශයට එරෙහිව හමුදා සාමාජිකයෙකු ලෙස සටන් කිරීමට තැනින් තැනට ගියේය. ඔහුට නොතෝ හි කොකු 230,000 ක වසමක් ලබා දී ඩයිමියෝ බවට පත් විය. හොනෝජි සිද්ධියේදී අකෙචි මිත්සුහිදේ විසින්
නොබුනාගා ඝාතනය කිරීමෙන් පසුව, ඔහු මුලින් ශිබතා කත්සුඉඑ වෙනුවෙන් පෙනී සිටියේය, නමුත් පසුව හිදෙයොෂි හෂිබට (තොයෝතොමි හිදෙයොෂි ) යටත් නිලධාරියෙකු ලෙස සේවය කළේය. තොයෝතොමි පවුලේ ප්රධාන අධිපතියා ලෙස මුළු ජපානයම එක්සේසත් කිරීමේ හිදෙයෝශිගේ යුද්ධවලට මඑදා තොෂිඉඑ සහභාගී වූ අතර ඔහුට කගා සහ එචු පළාත් ලබා දී කගා හයකු-මෑන් කොකු (කගා වසම) සඳහා අඩිතාලම දැමීය. වාර්ෂිකව සහල් කොකු මිලියනයක් [බුසල් මිලියන පහක් පමණ) නිපදවනු ලැබේ). 1598 දී ඔහු තොයෝතොමි රජයේ ගොතයිරෝ සාමාජිකයෙකු ලෙස හිදෙයොෂි විසින් පත් කරන ලදී.හිදෙයොෂි මියගිය පසු, ඔහු ගැටුම් යථාර්ථයක් බවට පත්ව ඇති මිලිටරි රජයේ කණ්ඩායම සහ සිවිල් රජයේ කණ්ඩායම අතර සටනේ බේරුම්කරුවෙකු ලෙස කටයුතු කළ අතර, ආධිපත්යය උදුරා ගැනීම සඳහා තිරය පිටුපස උපාය දැමූ තොකුගාවාට බාධාවක් කිරීමට සෑම උත්සාහයක්ම ගත්තේය.හිදෙයොෂිගේ මරණයෙන් මාස අටකට පසු ඔහු රෝගයෙන් මිය ගියේය.
..සේවය කිරීමට පටන් ගැනීම, පිටු දින..
1551 දී ඉනුචියෝ නොබුනාගාට සේවය කිරීමට පටන් ගත්තේය.
1552 දී ඔහු ප්රථම වරට යුද්ධයට සහභාගී වූයේ නොබුනාගා සහ ඔදා නොබුතොමෝ අතර ඇති වූ කියුෂු සටනේදීය. නොබුතොමෝ පාලනය කළ ඔදා යමෙටෝ නො කමී පවුලේ (කියෝසු ඔදා වංශයේ) කියොසු-ජෝ අධිපතියා විය. ඕවරි ෂිමෝ යොන්ගුන් (ඕවරි හි පහළ ප්රාන්ත හතර), සහ එක් කැපූ හිසක් ලබා ගැනීමේ ජයග්රහණයක් ලබා ගත්තේය
..උමාමවරි, අකාහෝරෝ-ෂු..
මඑදා තොෂිඉඑ යෞවනයෙකු ලෙස බලවත් වූ අතර යාරි නො මතසෙමොන් හෝ යාරි නො මතසා වැනි වෙනත් නමකින් හැඳින්වීය. නමුත් මෙම ශක්තිය ඔහුට හානිකර වූ අතර, ඔහු තම ජීවිතයේ මේ කාලය තුළ බොහෝ දුෂ්කරතා දින ගණනක් ගත කළේය.
1556 දී ඔදා පවුලේ අධිකාරිය මත ඇති වූ ආරවුලක් වූ ඉනූ සටනේදී නොබුනාගා සහ ඔහුගේ බාල සොහොයුරු ඔදා නොබුකත්සු අතර සටනක් පැවතුනද, තොෂිඉඑට දකුණු ඇසට ඊතලයකින්වෙඩි තබා ඇතත් සතුරාගේ ප්රධානී කන්බෙයි මියායි, ඔහු මෙම වෙඩික්කරුවා ඝාතනය කිරීමෙන් විශාල ජයග්රහණයක් ලබා ගත්තේය. 1558 දී ඔහු යුකිනෝ සටනට ද සහභාගී වූ අතර එය ඔදා නොබුයාසු (ඉවාකුරා ඔදා වංශයේ) පුත්, ෂුගෝඩායි (නියෝජ්ය හමුදා ආණ්ඩුකාර) සහ ඕවරි පාලනය කළ ඉවාකුරා-ජෝ සාමිවරයා සමඟ ඔදා නොබුකතා සමඟ ගැටුමක් විය. කමී යොන්ගුන් (ඕවරි හි ඉහළ ප්රාන්ත හතර), සහ විශිෂ්ට ජයග්රහණයක් ලබා දුන්නේය. ඔහු "යාරි නෝ මතසෙමොන්" හෝ "යාරි නෝ මතසා" වැනි වෙනත් නමකින් හැඳින්වීමට පටන් ගත්තේ මෙම සටනේ කාලය ගැන යැයි කියනු ලැබේ.
මීට අමතරව, මෙම සටනින් පසු, ඔහු අනපේක්ෂිත ලෙස රතු සහ කළු හෝරෝ-ෂු (අබුහෝරෝ-ෂු) හි ප්රධානියා ලෙස තෝරා ගන්නා ලදී (නොබුනාගාගේ සෘජු අධීක්ෂණය යටතේ ප්රභූ හමුදා, ඔහුගේ ආරක්ෂකයින්ගේ ස්වභාවය සමඟ සටනේදී දිව ගියේය 1558 දී පමණ අලුතින් සංවිධානය කරන ලද අකාහෝරෝ [රතු ] හෝ කුරහෝරෝ [කළු] සමඟ ක්ෂේත්ර පිළිවෙලට සකස් කරන ලද අතර ඔහුගේ අණ යටතේ යොරිකි විශාල ප්රමාණයක් සංස්ථාගත කරන ලදී. . එම වර්ෂයේදීම, ඔහුගේ ඥාති සොහොයුරියකු වූ මාත්සු (හොෂුනින්) ඔහුගේ ෂිට්සු (නීත්යානුකූල බිරිඳ) ලෙස පිළිගත් අතර, ඔහු සියල්ල සුමටව පවත්වා ගෙන යාමෙන් බලාපොරොත්තු සහිත අනාගතයට පිවිසීමට සූදානම්ව සිටියද, ඊළඟ වසරේදී 1559 දී ඔහු ඩොබොෂු (විනෝදය භාරව සිටින ඉහළ පෙළේ පුද්ගලයකුගේ සේවකයෙකු) වන ජුවාමි සමඟ ඇති වූ ආරවුලක් නිසා තොෂිඉඑ ජුවාමිව කපා දමා නිදහසට කරුණක් නොමැතිව පලා ගියේය.
ශිබතා කත්සුඉඑ , යොෂිනාරි මෝරි සහ වෙනත් අය විසින් නොබුනාගා වෙත කළ මැදිහත්වීම නිසා මඑදා තොෂිඉඑට දඩුවම් නොලැබෙන බව මුලදී සිතුවද, ඔහුගේ සේවය කිරීම තහනම් කිරීමේ දඩුවමක් දක්වා අඩු කරන ලද අතර ඔහු රොනින් ජීවත් වීමට පටන් ගත්තේය ( මාස්ටර් රහිත සමුරායි) ජීවිතය (සමහර අය මෙම දඩුවම අර්ථ දක්වන්නේ තොෂිඉඑ තවත් දයිමියෝවරයකුට සේවය කරයිද නැද්ද යන්න තහවුරු කර ගැනීම සඳහා නොබුනාගා විසින් කරන ලද පරීක්ෂණයකි. ඔහු විශ්වාසවන්තද යන්න විනිශ්චය කිරීමටය.)
මෙම කාලය තුළ ඔහු මාත්සුකුර-ජෝ (ඕවරි පළාතේ) අධිපතියා වන තොෂිසදා ත්සුබුචිගේ අනුග්රහය ලබා ගැනීම වැනි ජීවන මාර්ගයක් ලබා ගත්තේ කලාතුරකිනි.
පසුව 1560 දී, තොෂිඉඑට සේවය කිරීම තහනම් කිරීමේ දඩුවමක් නියම කර තිබියදී, ඔහු නොබුනාගාගේ අවසරයකින් තොරව ඔකෙහාසාමා සටනට සහභාගී වූ අතර, ඔහු සතුරන් ඝාතනය කිරීම සහ හිස් තුනක් කපා දැමීම, උදේ සටනේදී සහ අවසාන සටනේදී, නමුත් ඔහුට නොබුනාගා වෙනුවෙන් නැවත සේවයට යාමට අවසර නොලැබුණි. ඊළඟ වසරේදී 1561 දී ඔහු නොබුනාගාගේ අවසරයකින් තොරව මොරිබේ සටනට සහභාගි විය. මෙම සටනේදී ඔහු රොකුබෙයි අදචි නම් වීරයෙකු ඝාතනය කිරීමේ විශාල ජයග්රහණයක් ලබා ගත්තේය. ඔහුට තවත් නමක් "කුබිතෝරි අඩාචි" (හිස වෙන් කරන අඩාචි), ෂිමොත්සුකේ නො කමී (ෂිමොත්සුකේ පළාතේ ආණ්ඩුකාර) හිබිනෝ හි ප්රධානියා විය. සයිතෝ වංශයේ අධිපතියා. මෙවර ඔහු අදචිගේ හිසට අමතරව තවත් කැපූ හිසක් ලබා ගත්තේය. ඔහු මෙම කැපූ හිස් දෙක ගෙනැවිත් නොබුනාගා ඉදිරිපිටට යන විට, ඔහුගේ කීර්තිමත් යුද සේවා මෙවර හඳුනාගත් අතර, නොබුනාගා විසින් වැඩි කරන ලද කන් 300 ක (හෝ වෙනත් මතයකින් 450 කන්මොම්) චිගෝ සමඟ නැවත සේවයට පැමිණීමට ඔහුට අවසර ලැබුණි.
තොෂිඉඑ රොනින් වරයෙකු වූ අතර, ඔහුගේ පියා තෝෂිමාසා මිය ගිය අතර, ඔහුගේ වැඩිමහල් සහෝදරයා වන තොෂිහසා මඑදා වංශයේ පාලන සමය දක්වා සාර්ථක වී ඇත. කෙසේවෙතත්, හදිසියේම 1569 දී ඔහුගේ වැඩිමහල් සහෝදරයා වෙනුවට මඑදා වංශයේ පාලන සමය සාර්ථක කර ගන්නා ලෙස නොබුනාගා විසින් ඔහුට නියෝග කරන ලදී. හේතුව තොෂිහසාට තමාගේම දරුවෙකු නොසිටීමත්,තොෂිහසාට අසනීප තත්වයන් තිබීම නිසාත්, “තොෂිහසාට අවසන් වරට මුෂා (රණශූරයෙකු) ලෙස සේවය කර බොහෝ කාලයක් ගත වී ඇති” තත්වයට පත්ව ඇති බව කියනු ලැබේ. (ෂිගෝරි මුරායිගේ සංදේශය).
එතැන් සිට මඑදා තොෂිඉඑ නොබුනාගා විසින් ප්රවර්ධනය කරන ලද මුළු රටම එක්සත් කිරීමේ කර්තව්යයේ නිරත වූ අතර සටන් රාශියකට සහභාගී විය. 1570 ජුනි මාසයේදී, අසායි වංශයට සහ අසකුරා වංශයට එරෙහිව කනගසාකි සටනේදී, යුධ පිටියෙන් ඉවත් වූ නොබුනගාගේ ආරක්ෂාව භාරව කටයුතු කළ ඔහු, අගෝස්තු මාසයේ අනෙගාවා සටනේදී, සතුරෙකු ඝාතනය කිරීමේ විශිෂ්ට ජයග්රහණයක් ලබා ගත්තේය. එම වසරේම ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී ඉෂියාමා හොන්ගන්-ජි පන්සල සහ ඔදා වංශය අතර ඇති වූ කසුගයි-සුත්සුමි සටනේදී, ඔහුගේ පාර්ශවයේ බොහෝ රණශූරයන් පසුබසින අතර, තොෂිඉඑ පමණක් එහි රැඳී සිටිමින් සතුරන් ඝාතනය කිරීමේ විශාල ජයග්රහණයක්. 1573 ඔක්තෝබර් මාසයේ ඉචිජෝදානි-ජෝ සටන, 1574 අගෝස්තු මාසයේදී නාගෂිමා ඉක්කෝ ඉක්කි (නාගෂිමා හි ඉක්කෝ නිකාය අනුගාමිකයින්ගේ නැගිටීමක්) සහ 1575 ජුනි මාසයේ නාගෂිනෝ සටන වැනි සටන් වලදී එය සත්යාපනය කර ඇත. තොෂිඉඑ මෙම යුද්ධවලට සහභාගී වූයේ සාසා නරිමසා, මසනාරි නොනොමුරා, හිදෙකත්සු ෆුකුතෝමි, නයෝමා බෑන් සහ තවත් අය සමඟ තෙප්පෝ බුගියෝ (ගිනි අවි හමුදාවේ අණ දෙන නිලධාරියා) ලෙස ය.
නමුත් මේ දිනවල තොෂිඉඑ හොරෝ-ෂු හෝ උමාමාවාරි (ජෙනරාල්ගේ ආරක්ෂකයා) ලෙස සේවය කළ නිසා ඔහුගේ ප්රධාන භූමිකාව නොබුනාගාගේ ආරක්ෂක නිලධාරියෙකු සහ සම්බන්ධතා නිලධාරියෙකු වූ නිසා, එක් සටන් කරුවෙකුට වඩා විශාල ලෙස දස්කම් පෙන්වීමට අවස්ථාවක් නොතිබුණි.
..හොකුරිකු ප්රදේශය..
1574 දී තොෂිඉඑට ශිබතා කත්සුඉඑගේ යොරිකියක් ලෙස සේවය කරන ලෙස නියෝග කරන ලද අතර, ඔහු එචිසන් පළාතේ ඉකෝ ඉකි (ඉකෝ නිකාය අනුගාමිකයන්ගේ නැගිටීමක්) මර්දනය කිරීමේ නිරත විය.
මෙම අවස්ථාවේදී ඔහු ඉක්කෝ ඉක්කිට කොතරම් දරුණු ලෙස පීඩා කළද, එචිසන් කොමාරු-ජෝ බලකොටුවේ ගල් බිත්තියේ ඇති සෙල්ලිපිය වැනි සමහර වාර්තා මගින් භාර දී ඇති අතර, එහි සඳහන් වන්නේ, “මඑදා තොෂිඉඑ ඉකෝ නිකායේ අනුගාමිකයන් දහසකට පමණ දඩුවම් කළේය. කුරුසියේ ඇණ ගැසීමෙන් හෝ පුළුස්සා මරණ ලදි (මෙම සෙල්ලිපිය ලියා ඇත්තේ ඉකෝ ඉකි වලින් දිවි ගලවා ගත්තෙකු විසින් බවත්, ඉක්කෝ ඉක්කි ඉක්බිතිව සිදු කරන ලද කොමාරු-ජෝ ඉදිකිරීමට සහභාගී වූ බවත් විශ්වාස කෙරේ.
ඊළඟ වසරේදී, තොෂිඉඑ,සාසා නරිමසා සහ ෆුවා මිත්සුහරුට ෆුචු (පළාත් පාලන ආයතන තැබූ පළාතේ මධ්යම නගරය) හි කොකු 100,000 ක භූමි ප්රදේශයක් ලබා දුන් විට, එචිසන් ඉක්කෝ ඉක්කි මර්දනය කරන ලදී (මෙයින් අදහස් කළේ ඔවුන් බෙදාගත යුතු බවයි භූමිය, නමුත් ඒ සෑම කෙනෙකුටම පිළිවෙලින් කොකු 33,000 ක් ලබා දී ඇති බව නොවේ), ඔවුන් "ෆුචු සන්නින්ෂු" (ෆුචු හි වැදගත් පුද්ගලයන් තිදෙනෙකු) ලෙස හැඳින්විය. එචිසන් මර්දනය කිරීමෙන් පසු, ඔහු සාසා නරිමසා ඇතුළු පිරිස සමඟ ශිබතා කත්සුඉඑගේ යොරිකියක් ලෙස උසුගි වංශයේ හමුදාවන්ට එරෙහිව සටන් කරමින් හොකුරිකු කලාපය මර්දනය කිරීමේ නිරත විය, නමුත් ඔහු සෙත්සු අරිඔකා-ජෝ (අරිඔකා-ජෝ සටන) සහ හරීමා මිකි-ජෝ (මිකි සටන) වෙත එල්ල කළ ප්රහාරය, නොබුනාගා සෘජුවම රඳවා තබා ගැනීම වැනි භූමිකාවක් ඔහුට අඛණ්ඩව පැවතියේ යැයි සිතිය හැකිය. 1580 දී තොත්තොරි-ජෝ බලකොටු ප්රහාරයට ඔහු හිදෙයොෂිගේ හමුදාවන්ට සහාය දුන් බව සමහර අයගේ මතයයි.
1581 දී තොෂිඉඑ නොතෝ නානාඕ -ජෝ බලකොටු (නානාඕ නගරය, ඉෂිකාවා ප්රාන්තයේ) අධිපතියා ලෙස පත් කරන ලද අතර ඔහු නොතෝ හි කොකු 230,000 ක භූමි ප්රදේශයක් හිමි දයිමියෝ බවට පත් විය. නානාඕ-ජෝ බලකොටුව වරාය නගරවලට දුර වූ නිසා ඔහු එය අතහැර දමා වරාය නොසලකා හැරිය නොහැකි කුඩා කන්දක් සමීක්ෂණය කර එහි කොමරුයාමා-ජෝ බලකොටුව (නැනාවෝ නගරය) ඉදි කළේය.
..ෂිසුගාටකේ සටන..
1582 ජූලි මාසයේදී හොනෝජි සිද්ධියේදී නොබුනාගා ඔහුගේ සගයා වූ අකෙචි මිත්සුහිදේ විසින් ඝාතනය කරන විට, තොෂිඉඑ,කගේකත්සු යූසුජිගේ හමුදා අල්ලාගෙන සිටි උඑසුගි -ජෝ බලකොටුව අල්ලා ගැනීමට ශිබතා කත්සුඉඑගේ අණ යටතේ සටන් කරමින් සිටියේය.
එම මාසයේම 26 වන දින, මිත්සුහිදේගේ මරණයෙන් ඉක්බිතිව,ඔදා පවුලේ අනුප්රාප්තිකයන් වැනි කටයුතු තීරණය කිරීම සඳහා කියොසු කයිගි (කියෝසු හි රැස්වීම) හි ශිබතා කත්සුඉඑට හිදෙයෝෂි හෂිබා (තොයෝතොමි හිදෙයොෂි ) විරුද්ධ වූ විට,තොෂිඉඑ ශිබතා කත්සුඉඑගේ පැත්ත ගත්තේය. කෙසේවෙතත්, හිදෙයොෂි සමඟ ඇති සම්බන්ධතාවයෙන්ද ඔහු පීඩා වින්දා.
එම වසරේම දෙසැම්බරයේ ශිබතා කත්සුඉඑගේ නියෝගයට අනුව තොෂිඉඑ නාගචිකා කනමෝරි සහ කත්සුමිත්සු ෆුවා සමඟ යමෂිරෝ හොෂාකුජි-ජෝ බලකොටුව (ඔයාමාසාකි-මචී, කියෝතෝ ප්රාන්තය) වෙත ගොස් එහි නැවතී සිටි හිදෙයොෂි සමඟ තාවකාලික සාමයක් ගැන සාකච්ඡා කළේය.
1583 ඊළඟ වසරේ ජුනි මාසයේදී ෂිෂුගටකේ සටනේදී, තොෂිඉඑ මිනිසුන් 5,000 ක් පමණ අණ දී ඔවුන් ශිබතා කත්සුඉඑගේ හමුදාවන් ලෙස යෙදවුවද, සටන උච්චතම අවස්ථාව කරා ළඟා වූ විට, තොෂිඉඑගේ හමුදා හදිසියේම පසුබැස ගිය අතර, මෙය ජයග්රහණය තීරණය කළේය හෂිබා හමුදාව. තොෂිඉඑ පසුව එචිසන් ෆුචු-ජෝ බලකොටුව අල්ලාගෙන සිටි අතර, පරාජයට පත්වී කිතනොෂෝ-ජෝ බලකොටුව වෙත පලා යමින් සිටි ශිබතා කත්සුඉඑ එතෙක් තොෂිඉඑ කළ වෙහෙසකර සේවයට ස්තූති කිරීමටත් යුසුකේ පාත්රයක් ඉල්ලීමටත් ඔහු අතහැරියේය. (සීතල සහල් මත උණු වතුර) ("ෂිසුගාටකේ කැසෙන්-කි" [ෂිසුගාටකේ සටනේ වාර්තා]). ඉන් පසු, හිදමාසා හෝරි තානාපතිවරයෙකු ලෙස ෆුචු-ජෝ කාසල් වෙත පැමිණි විට, තොෂිඉඑ යටත් වීමට හිදමාසා හෝරිගේ උපදෙස් පිළිපැද, ෆුකුයි-ජෝ කාසල් (ෆුකුයි නගරය) අල්ලාගෙන සිටි ශිබතා කත්සුඉඑට පහර දීමේ පෙරටුගාමියා බවට පත්විය. යුද්ධයෙන් පසු, ශිබතා කත්සුඉඑගේ ප්රධාන භූමිය නඩත්තු කිරීමට තොෂිඉඑ අවසර ලැබුණා පමණක් නොව, සකුමා නොබුමොරිගේ කලින් භූමිය වූ කගා පළාතේ ප්රාන්ත දෙකක් එකතු කරන ලද අතර, ඔහු ඔයාමා-ජෝ (පසුව කනසාවා-ජෝ ) වෙත ගියේය.
..කෝමාකි සහ නාගකුටේ සටන..
1584 දී, කොමාකි සහ නගකුතේ සටනේදී හිදෙයොෂි තෝකුගාවා ඉයාසු සහ නොබුකාත්සු සමඟ ගැටුම් ඇති කර ගත් විට, සාසා නරිමසා නොතෝ පළාත ආක්රමණය කළ අතර, තෝකුගාවා ඉයාසු සහ වෙනත් අය සමඟ සහයෝගයෙන්, නමුත් තොෂිඉඑ විසින් සුමොරි හි සුමොරි සටන පරාජය කරන ලදී. . නාගකුතේ සටනේදී හිදෙයොෂි පාර්ශවය මැයි 18 වන දින දරුණු පරාජයකට මුහුණ දුන් නමුත් එතැන් පටන් දෙපාර්ශ්වයම එකිනෙකාට මුහුණ දෙමින් සිටි අතර ඉදිරි පෙළ අවුල් ජාලයකට පැමිණ තිබුණි. මේ අතර, තොෂිඉඑ හොකුරිකු වෙතින් පිටතට නොගියේය. ඒ, තොෂිඉඑ සහ නිවා නගහිදේ හොකුරිකු ප්රදේශයේ ආරක්ෂාව සඳහා භාර දී ඇති බැවිනි.
තොෂිඉඑ සුමෝරි සටන ජය ගැනීමෙන් පසුව, ඔහු අරයාමා සහ කත්සුයාමා බලකොටු අල්ලා ගත් අතර, පහර දීමට එචු පළාත ද ආක්රමණය කළේය (ඔකුමුරා වංශයේ ලේඛන). ඔක්තෝබර් 22 වන දින තොෂිඉඑ සිය ජයග්රහණ අත්කර ගත්තේ හිදෙයොෂි විසින් සමරනු ලැබූ සටන් මාලාවකිනි
සාසා නරිමසා එරෙහි යුද්ධය ඊලග වසර දක්වා පැවති අතර, එම කාලය තුළ තොෂිඉඑ කගේකත්සු යූඑස්යූජි අමතා ඔහුට එචු පළාතේ දේශ සීමාවට පැමිණ, එචු පළාතේ ප්රාදේශීය සමුරායිවරයෙකු වූ තකෙකත්සු කිකුචි පොළඹවා ගැනීමට උත්සාහ කළේය.
1585 ඊළඟ වසරේ අප්රේල් මාසයේදී හිදෙයොෂි සයිගා-ෂු (ඉක්කෝ කණ්ඩායම්) මර්දනය කළේය. සැප්තැම්බරයේදී, හිහිදෙයොෂි එචු පළාත ආක්රමණය කළ විට තොෂිඉඑ සමඟ මිනිසුන් 100,000 ක විශාල හමුදාවක් එහි ප්රධාන මාර්ගෝපදේශකයෙකු ලෙස සේවය කරමින් සිටියදී, සාසා නරිමසා යටත් විය, එබැවින් තොෂිඉඑගේ දරුවා වන තොෂිනාගා , ඉමිසු සහ නෙයි යන ප්රාන්ත තුනක් එචු පළාතේ එකතු කරන ලදී. එහි ප්රථිපලය වූයේ පියෙකු සහ පුතෙකු විසින් පාලනය කරනු ලබන පළාත් තුනක් හිමි මහා ඩයිමියෝ කෙනෙකු වීමයි. එචිසන් පළාතේ අධිපතියා වන නිවා නගහිදේ මැයි මාසයේ දී මියගොස් ඇති හෙයින්, තොෂිඉඑ ටොයොටෝමි රජය යටතේ හොකුරිකු-දෝ කලාපයේ සොෂොකු (ආණ්ඩුකාර ජෙනරාල්) ලෙස සැලකිය හැකි තනතුරකට උසස් කරන ලද අතර තොයෝතොමි රජය යටතේ පත් කරන ලදී.
..බුන්රොකු-කෙයිචෝ යුද්ධය..
තොයෝතොමි හිදෙයෝෂි , මුළු ජපානයම එක්සත් කිරීමෙන් පසු, කර-ඉරි (චීනයට පිවිසීම) හෝ කෝරයි ගොජින් (ගෝරියෝට පහර දීම), එනම් බන්රොකු-කෙයිචෝ යුද්ධය ආරම්භ කළේය.
1591 සැප්තැම්බර් මාසයේදී තොයෝතොමි හිදෙයෝෂි විසින් කොරියාවට හමුදා යැවීම සඳහා නියෝගයක් නිකුත් කළ අතර නාගෝයා-ජෝ ඉදිකිරීම ආරම්භ කරන ලදී. ඊළඟ වසරේ අපේ්රල් 27 වන දින (බුන්රොකු යුගයේ පළමු වසර), තොෂිඉඑ කියෝ (කියෝතෝ, මේ වන විට) නගෝයා බලා පිටත්ව ගියේ සෙසු යුධ භටයින්ට පෙර. මිනිසුන් 8,000 ක භට පිරිස් තොෂිඉඑ පසුපස ගිය බව කියනු ලැබේ, නමුත් ඔහුගේ දරුවා වන තෝෂිනාගා කියෝහි නැවතී සිටීමට සලස්වන ලදී. මුලදී, හිදෙයොෂිට පෞද්ගලිකව මුහුද තරණය කිරීමේ අදහසක් තිබුණද, තොෂිඉඑ සහ තොකුගාවා ඉයාසු එය වැරැද්දක් විය යුතු යැයි ඔහුට ඒත්තු ගැන්වූ අතර, හිදෙයොෂිගේ අදහස වෙනස් කිරීමට ඔහු පෙලඹුණි. අගෝස්තු 29 වන දින හිදෙයොෂිට තම මව බරපතල ලෙස රෝගාතුර වූ බවට ආරංචි වූ අතර හදිසියේම නැගෙනහිරට ගියේය. හිදෙයොෂිගේ මවගේ අවමංගල්ය උත්සවයෙන් පසු හිදෙයොෂි නැවතත් ඔසාකා නගෝයා බලා පිටත්ව ගියේ නොවැම්බර් 4 වෙනිදාය.හිදෙයොෂි මාස තුනක පමණ කාලයක් නගෝයා හි නැවතී සිටි අතර, එම කාලය තුළ ඉයාසු සහ තොෂිඉඑ යුද නායකයින්ගේ අණසකට යටත් වී හිදෙයොෂි වෙනුවට රජයේ කටයුතු පරිපාලනය කළහ. 1593 පෙබරවාරියේදී, තොෂිඉඑට මුහුද තරණය කිරීමේ නියෝගය ලැබුණු විට, තොෂිඉඑ ඒ සඳහා සූදානම් වී සටන් පෙළ පවා තීරණය කළේය. අගෝස්තු මාසයේදී, හිදෙයෝරිගේ උපත පිළිබඳ පුවත දැනගත් හිදෙයොෂි නැවත ඔසාකා වෙත ගියේය. ඉන්පසු තොෂිඉඑ ද නැගෙනහිර දෙසට ගොස් නොවැම්බර් මාසයේදී කනසාවා-ජෝ වෙත ආපසු ගියේය (පැරණි දින දර්ශනය).
1598 දී හෝ ඊට වැඩි කාලයකදී හිදෙයොෂි පමණක් නොව තොෂිඉඑ ද සෞඛ්යයේ පරිහානිය පෙන්නුම් කිරීමට පටන් ගත්තේය. අපේ්රල් 20 වන දින සිය බිරිඳ මාත්සු සමඟ දයිගෝ -ජි පන්සලේ සන්බෝ-ඉන් හි පැවති සකුරා මල නැරඹීමේ සාදයට සහභාගී වීමේ ගෞරවය තොෂිඉඑට ලැබීමෙන් පසුව, තොෂිඉඑ පවුලේ පාලනය සිය දරුවා වන තෝෂිනාගා වෙත මාරු කර ඊළඟ මාසයේ මැයි 25 වන දින විශ්රාම ගියේය. , ඔහු කුසාත්සු වෙත තෝජි (ඇගෙ තිබෙන ලෙඩ සුව කිරීම සදහා උණුසුම් දියේ බැසීම ) සඳහා පිටත්ව ගියේය. මෙම අවස්ථාවේදී, ඔහුට කාගා පළාතේ ඉෂිකාවා සහ කහෝකු ප්රාන්තවල, එචු පළාතේ හිමි ප්රාන්තය සහ නොතෝ පළාතේ කාෂිමා ප්රාන්තය (කගා වසමේ අධිපතියාගේ පෙළපත) හි කොකු 15,000 ක විශ්රාම වැටුපක් ලබා දෙන ලදී.
කෙසේ වෙතත්, තොෂිඉඑට සැබවින්ම විශ්රාම යාමට ඉඩ නොදුන් අතර, කුසාත්සු සිට ආපසු පැමිණි පසු, ගොටෙයිරෝ (වැඩිහිටියන් පස්දෙනා) සහ ගොබුජියෝ (මේජර් මහේස්ත්රාත්වරුන් පස්දෙනා) යන ක්රමය ස්ථාපිත කළ හයිඩෙයෝෂි විසින් ඔහුට ගෝතාරෝහි සාමාජිකයෙකු වීමට නියෝග කරන ලදී.
ඊට අමතරව, ඔහු අයියාසුට සමාන වූ ගොතයිරෝ ජෝෂු (කණ්ඩායමේ ප්රධානියා) ලෙස පත් කරන ලදී. සැප්තැම්බර් 18 වන දින, හිදෙයොෂි සිය දරුවා වන තොයෝතොමි හිදේයෝරි අනාගතය ගැන තොෂිඉඑට සහ වෙනත් අයට නැවත නැවතත් ඉල්ලා සිටීමෙන් පසු මිය ගියේය.
..මරණය..
නමුත් වැඩි කල් නොගොස් ඉයාසු විසින් අභාවප්රාප්ත හිදෙයොෂි විසින් පනවන ලද නීති උල්ලංගනය කර ඇති අතර, අවසරයකින් තොරව ඉමාසා හචිසුකා සහ මසනෝරි ෆුකුෂිමා විවාහ ප්රතිපත්තිය අනුගමනය කළේය. තොෂිඉඑ මෙයට විරුද්ධ වූ අතර, ඉයාසුගේ නිවස සහ තොෂිඉඑගේ නිවස යන දෙකෙහිම භෞමික ස්වාමිවරුන් එක්රැස් වූ කලබලයක් ඇති විය. තොෂිඉඑට ගෝතයිරෝ හි සාමාජිකයින් තිදෙනෙකු, කගේකත්සු යූසුගි, තෙරුමොතෝ මෝරි සහ හිදෙඉඑ උකිතා, ගොබුගියෝ හි එක් සාමාජිකයෙකු වන මිත්සුනාරි ඉෂිදා සහ පසුකාලීනව සේකිගහාරා සටනේදී ඉයාසු සමඟ එක්වීමට සිටි හමුදා රජයේ කණ්ඩායමක් වන තදාඔකි හොසොකවා, යොෂිනාගා අසානෝ, කියෝමාසා කතො සහ යොෂියාකි කතෝ , ඔවුන් පෙබරවාරි 26 වන දින ප්රතිසන්ධානයකට එළඹුණු අතර, තොෂිඉඑ ඇතුළු ගොතයිරෝ හි සාමාජිකයන් සිව්දෙනෙකු සහ ගොබුගියෝ සාමාජිකයින් පස් දෙනෙකුගෙන් යුත් පුද්ගලයින් 9 දෙනෙකු ඉයාසු සමඟ ලිඛිත දිවුරුම් හුවමාරු කර ගත්හ. ඊට අමතරව, තොෂිඉඑ ඉයාසුගේ නිවසට ගිය අතර, තොෂිඉඑ සමඟ ගැටුම් ඇති කර ගැනීම අවාසිදායක බව ඉයාසුට වැටහී ගිය අතර, ඔවුන් එකිනෙකා සමඟ සම්මුතියක් ඇති කර ගත් අතර, ඉයාසු මුකයිජිමා වෙත ඉවත් වනු ඇතැයි යන කොන්දේසිය මතය. තොෂිඉඑගේ තත්වය නරක අතට හැරුණු වහාම ඉයාසු තොෂිඉඑගේ නිවසට ගොස් තොෂිඉඑගේ සෞඛ්යය ගැන විමසීය. ඉයාසු ඔහුව බැලීමට පැමිණෙන විට තොෂිඉඑ සිය ෆුතෝනය යට (ජපන් මෙට්ට සහ කොට්ට කට්ටලයක් යට) කඩුවක් සඟවා තිබූ බවට ජනප්රවාදයක් ඉතිරිව තිබේ. තොෂිඉඑ බොහෝ කලකට පෙර ඔසාකාහි පිහිටි තොෂිඉඑගේම නිවසේදී 1599 මිය ගියේය.
Comments
Post a Comment